Õppekava aluseks on võetud koolieelse lasteasutuse riiklik õppekava ja koolieelse lasteasutuse seadus.
Kolde Lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk on lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös. Üldeesmärgist lähtuvalt toetab õppe- ja kasvatustegevus:
-
lapse kehalist, vaimset, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, mille tulemusel kujuneb lapsel terviklik ja positiivne minapilt,
-
ümbritseva keskkonna mõistmist, eetilist käitumist ning algatusvõimet,
-
esmased tööharjumusi, kehalist aktiivsust ja arusaamu tervise hoidmise tähtsusest
-
 arenevaid mängu-, õpi-, sotsiaalseid ja enesekohaseid oskuseid.
Ă•PPE- JA KASVATUSTEGEVUSE LĂ„BIVIIMISE PĂ•HIMĂ•TTEDÂ
Õppekava koostamisel ja õppe-kasvatusprotsessi kavandamisel on arvestatud järgmisipõhimõtteid:
Õppekava koostamisel ja õppe-kasvatusprotsessi kavandamisel on arvestatud järgmisipõhimõtteid:
-
lapse individuaalsuse ja tema arengupotentsiaali arvestamine;
-
lapse tervise hoidmine ja edendamine ning liikumisvajaduse rahuldamine;
-
lapse loovuse toetamine;
-
mängu kaudu õppimine;
-
humaansete ja demokraatlike suhete väärtustamine;
-
lapse arengut ja sotsialiseerumist soodustava keskkonna loomine;
-
lapsele turvatunde, eduelamuste tagamine;
-
üldõpetusliku tööviisi rakendamine;
-
kodu ja lasteasutuse koostöö;
-
eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ning teiste kultuuride eripäraga arvestamine.
Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel ja läbiviimisel arvestatakse laste eripära: võimeid, keelelist ja kultuurilist tausta, vanust, sugu, terviseseisundit jms.  Pedagoogid on laste arengu suunajad ning arengut toetava keskkonna loojad.Laps on õppe- ja kasvatustegevuses aktiivne osaleja ning tunneb rõõmu tegutsemisest. Last kaasatakse tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima. Õppetöö toimub projektõppena. Õppe- ja kasvatustegevuses luuakse tingimused, et arendada lapse suutlikkust:
-
kavandada oma tegevust, teha valikuid;
-
seostada uusi teadmisi varasemate kogemustega;
-
kasutada omandatud teadmisi erinevates olukordades ja tegevustes;
-
arutleda omandatud teadmiste ja oskuste ĂĽle;
-
hinnata oma tegevuse tulemuslikkust;
-
tunda rõõmu oma ja teiste õnnestumistest ning tulla toime ebaõnnestumistega.
Â
Â
Â
Â
LehekĂĽlge haldab:
Helje Salong, õppealajuhataja
6738778, helje.salong@kolde.edu.ee
Â
Viimati muudetud 01.09.2023
Â
Â